BLOG ZA TEBE

Ruže


Kažu da čulo mirisa najsnažnije evocira uspomene. Da te u treptaju oka može odnijeti natrag, koliko god godina trebalo i vratiti u neka sretna vremena. Ako ljubav ima miris, onda je to miris ruže.

Univerzalno prihvaćene kao živući simbol ljubavi, prijateljstva, uspjeha i mira, ruže postaju  popularan dar za sve prilike. Poklanjaju se za rođendane, godišnjice, namjenjene da budu centralni dio ukrasa na stolu. Znače „hvala“ za dobro urađeni posao ili „volim te“ onda kad se najmanje nadaš. Klasična lijepota ruža prija skoro svačijem oku, bilo muškom ili ženskom, tradicionalnom ili modernom, mladom ili starom. Ruža na dar je perfektan odgovor za osobu „koja ima sve“ jer je uvijek idealnog oblika, veličine i boje.

Ružino ulje je jedno od najskupljih ulja na svijetu. Sačinjeno je od preko 300 aktivnih sastojaka od kojih mnogi još uvijek nisu indentifikovani. Kvalitet njenog ulja, kao i kod arhivskih vina, ovisi od mnogo faktora među kojima je vrlo bitna vrsta zemlje u kojoj je ruža uzgojena, količinu kiše koja je zalijevala kao i nadmorske visine na kojoj je rasla. Za 30 ml najfinijeg ružinog ulja potrebno je 50-60.000 cvijetova i svi su ručno ubrani. Miris ruža najintenzivniji je prije oluje.

Ruže se smatraju „kraljicom“ među cvijetovima. U 19. stoljeću vjerovalo se da osušene latice ruža u sebi imaju mistične moći. Ruže su prekrasan simbol proslave u mnogim kulturama. Ništa ne izražava lične emocije bolje i ljepše od ruža. Bilo koje boje i veličine, one su uvijek savršene.

Vjeruje se da je najstarija živa ruža stara više od 1.000 godina. Raste na zidu Katedrale Hildesheim u Njemačkoj i njeno postojanje je zabilježeno u spisima koji potiču iz godine 815. Legenda kaže da taj grm ruža simbolizuje prosperitet grada Hildesheim-a i dok god ruža bude cvjetala grad neće propasti. 1945 savezničke bombe su uništile katedralu ali je ruža nekim čudom preživjela i ostala potpuno neoštećena ispod ruševina. Uskoro je ponovo procvjetala.


Najveći grm ruže na svijetu je lociran u gradu Tombstone u Arizoni. Posađen u kasnom 18. stoljeću iz pelcera drugog grma. U punom cvatu ima preko 200.000 cvijetova i ispod njega komotno može da sjedne 150 ljudi.



Ruža je  opjevana u mnogim pjesmama,najčešće ljubavnim, jer su crvene ruže simbol ljubavi, a jedna od njih je i Petra Tanasijevića  „Jutros mi je ruža procvjetala“.

Jutros mi je ruža procvjetala
ružu gledam pa sam zaplakala
Ružo moja mladost sam ti dala,
svojom sam te suzom zaljevala

Kol'ko sam te puta poljubila
još pupoljak mali dok si bila
Ispijala rosu s tvojih grana
mjesto usne mojega Dragana

Moj je dragi otis'o davno
ja ga čekam vec godinu ravno
Ružu gledam, na te mislim dragi
na te usne, na tvoj pogled blagi