BLOG ZA TEBE

Gubeći vrijeme


Da nisam gubila vrijeme, mogla sam prije završiti fakultet. Mogla sam se „stručno usavršiti“, magistrirati ili bar naučiti još neki strani jezik. Kako sam i za ovo svoje prosječno obrazovanje izgubila dosta vremena, mogla sam to vrijeme dodatno ispuniti. Umjesto beskrajnih vožnji gradskim prijevozom od besmislene tačke A do besmislene tačke B, trebalo je da se potrudim i upoznam sva bitna mjesta po Beogradu i steknem gomilu zanimljivih prijateljstava i veza.

Da nisam toliko uživala u zgubidanskim kafama iz plastičnih kuhala po studentskim budžacima, mogla sam imati viši prosjek i biti pažljiviji posmatrač nekih, kasnije nikada ponovljenih, fenomena. Da sam u sopstvenoj glavi bila prisutnija, i da nisam gubila vrijeme svojim isključivo fizičkim prisustvom na jednom mjestu, mogla sam se u punoći oprisutniti na nekom odličnom sasvim drugom.

Da sam bila aktivnija možda bih sada, što ono kažu, bila „iživljena“ i ne bih se (iako ipak mislim da to ne radim potpuno svjesno) trudila da vrijeme vratim. Bila bih spremna da prihvatim estetiku koja priliči ženama mojih godina i pomirena sa svojom, za sva vremena utvrđenom, postporođajnom figurom Vilendorfske Venere, prestala bih samu sebe ubjeđivati da mi odlično stoje starke.

Da nisam gubila vrijeme na hranjenje neizlječive anksioznosti, jurenje zabavnih ljudi i događaja koje nisam smjela propustiti, i da sam se brže oporavljala od životnih šokova, ne traćeći sate, dane i nedjelje  na nerješive kontemplacije o svakom stresu, možda bih se do sada u nečemu u potpunosti pronašla i više ne bih imala ni trenutak vremena za gubljenje.

Da nisam tako sladostrasno, lagano ispijala nebrojne tople i hladne napitke, šetala besciljno i razmišljala o mogućim i nemogućim obratima tog istog vremena, mogla sam da ga ispunim mnoštvom stvari, ljudi i pojava koji bi mi umirili savjest ili mi bar skrenuli pogled s onoga što vrijeme u stvari jeste. Možda bi me i utješili pri svakom povremenom flešu u realnost koja mi nemilice saopštava da kad god sam se upinjala da ga osmislim, ja sam ga u većoj mjeri obesmišljavala.

Ali nisam.

U bespoštednoj borbi protiv gubljenja vremena, ja sam  dobrovoljni luzer i uvijek poražena strana. Kraljica „linije manjeg otpora“ i „propuštenih prilika“, koja u zamjenu za bilo kakav kratkotrajni zanos, nerealnu radost, trenutni zaborav u obliku besposlenog ležanja i posmatranja ravnomjernog disanja nekoga koga volim, odustaje od „praktičnih“ stvari.

Ona koja, dok potiskuje strahove, stid, bijes i mrak, savjesno ispunjava opšteprihvaćene i univerzalno važne zadatke, istovremeno željno iščekujući svaki momenat koji će slobodno i natenane o(be)smisliti.

I dok sliježem ramenima na sve one uspravne kičme koji ne vide logiku u mojoj šetnji kroz život žao mi je, zapravo, samo zbog jedne stvari: što moje izgubljeno vrijeme tako brzo prolazi.

Stojana Valan