BLOG ZA TEBE

Miš i hrabrost

Bila je hladna zimska noć kad je jedan čarobnjak na pragu svog dvorca pronašao promrzlog miša. Pokupio ga je, okrijepio i ponudio mu da ostane u njegovom društvu. Miš je prihvatio ponudu i od tog časa je njegov život postao siguran i udoban. Jednoga dana miš je u čarobnjakovoj kući ugledao mačka i strašno se prepao.

- Šta ti je, mali prijatelju? Upita ga čarobnjak.
- Ti si jako dobar sa mnom i sve je ovdje jako lijepo, ali tu je s nama i mačak. Odgovori miš.

Čarobnjak se nasmiješio. Nije se sjetio da se miš iskonski boji mačke.

- Ne moraš se bojati, on je dobričina i ne bi nikome nažao učinio. Reče čarobnjak.
- Nema razloga da ti ne vjerujem, ali ja se bojim te životinje. Odgovori miš. Pretvori me u mačka. Tako ga se više neću bojati.

Nedugo nakon toga miš koji je sada postao mačak je šetajući po dvorištu ugledao psa, te brže bolje pobjegao u dvorac čarobnjaku.

- Šta je sad, mali prijatelju? Ne bojiš se valjda mog dobroga psa? Upita ga čarobnjak.
- Znaš, ipak ti me pretvori u velikog psa, od kojeg će se plašiti ostale životinje. Reče miš-mačak pomalo zastiđeno.

Čarobnjak se nasmiješio. Neka ti bude, kad već tako želiš. Narednih dana je miš pretvoren u velikog psa često šetao po obližnjem šumarku sve dok jedan dan nije ugledao tigra kako odmara u jednom grmu. Odmah je otrčao u dvorac kod čarobnjaka.

- Što se opet dogodilo? Da nisi susreo kojega drugog psa? Upita čarobnjak.
Miš-pas se još više zasrami, ali se ipak usudi zamoliti čarobnjaka.
- Znaš, molim te, pretvori ti mene u tigra, u velikog tigra kojega će se svi bojati.

Čarobnjak mu ponovo udovolji i pretvori ga u tigra. Miš-tigar je sada zadovoljno šetao svugdje. Jedan dan je tako šetajući ugledao lava i činilo mu se da lav vreba da baš njega ščepa, a on ti brzinom kojom su ga noge nosile otrča u dvorac kod čarobnjaka.

- Što se dogodilo? Upita čarobnjak.
- Maloprije dok sam šetao ugledao sam lava koji je vrebao da me ščepa, pa sam požuri da te zamolim da me odmah pretvoriš u lava. Reče miš-tigar.

Čarobnjak mu udovolji i pretvori ga u lava. Miš-lav je ponovo postao bezbrižan i šetao je kud je htio. Sada se više nije bojao ničega i živio je u miru sve dok jednog dana nije sreo lovca koji je kako mu se činilo nišanio pravo prema njemu. On je ugledavši lovca svom brzinom pobjegao u dvorac kod čarobnjaka.

- Što se dogodilo? Upita čarobnjak.
- Ja… ja… ja se jako bojim. Maloprije dok sam šetao ugledao sam lovca koji je kako mi se činilo nišanio pravo prema meni. Reče miš-lav.

Čarobnjak je prasnuo u smijeh.

- Shvataš li mali prijatelju da ja ne mogu da ti pomognem, jer u što god da te pretvorim ti se uvijek nekoga ili nečega bojiš. Izgled nam ne govori ništa, jer izvana možeš izgledati strašno, a sam se bojati svega. Čak i ako uspijemo promijeniti izgled, a srce nam ostane isto, ništa nismo postigli. Ti si bio i ostao mali miš.

Nakon što to reče čarobnjak istog časa pretvori miša-lava u prvobitnog miša.