Virdžinija Vulf (Virgina Woolf) je rođena u Londonu 25. januara 1882. godine. Ubraja se u najznačajnije
engleske romanopisce 20. vijeka. Često se ubraja u ključne ličnosti modernizma. Autorica je poznatih romana
„Gospođa Dalloway“ (1925), „Ka svjetioniku“ (1927) i „Valovi“ (1931). Napisala
je značajne eseje iz područja teorije umjetnosti, historije književnosti,
ženskog pisma i politike moći. Eksperimentirala je s formama biografije i
kratke priče. Ostavila je opsežnu i bogatu korespondenciju. Smatraju je
začetnicom feminističke esejistike.
Rođena
je u uglednoj viktorijanskoj porodici intelektualaca kao Adelaida Virginia
Stephen. Stekla je široko privatno obrazovanje. Sa 13 godina ostaje bez majke,
a nakon smrti oca Leslieja Stephena, poznatog književnoga kritičara, izdavača i
filozofa, seli se sa sestrom Vanessom u Bloomsbury. To je područje srednjeg
Londona u kojem je vremenom postala središnja figura uticajne intelektualne
grupe koja je na tragu filozofije G. E. Moorea razmatrala estetska i filozofska
pitanja u duhu agnosticizma, te bitno uticala na modernizaciju britanske
književnosti i kulture.
Godine
1912. udaje se za izdavača, pisca i društvenog aktivistu Leonarda Woolfa.
U
prvom romanu "Putovanje" postavlja svoje glavne književne teme i
izričaj, lirski pristup stvarnosti u analizi fluktuirajućih stanja ljudske
psihe i ženskog senzibiliteta. Sa suprugom 1917. godine osniva izdavačku kuću
Hogarth Press, koja je bila jedno od žarišta promocije modernizma.
Njeni
su romani visoko eksperimentalni, na više mjesta svakodnevna radnja se rastače
u svijesti (ženskih) protagonista; snažan lirizam i jezička virtuoznost
stvaraju dojam svijeta prebogatoga vizualnim i drugim asocijacijama, kao i
senzibilne likove uronjene u preispitivanje smisla vlastite opstojnosti. Woolf
je u romanima tematizirala svijet intelektualne engleske više srednje klase.
Ipak, taj se svijet pažljivom čitaocu otkriva kao univerzalan. Sama je radnja
često obična, vezana uz svakodnevnicu, gospođa Dalloway sprema zabavu i sijelo,
izlet gđe Ramsay s brojnom porodicom,, kao i stvaralački napor slikarice Lily
Briscoe.
U
programatskom eseju "Vlastita soba" (1929) se zauzima za nezavisnost
žene. U njegovom nastavku "Tri gvineje" (1938) piše o povezanosti
porodične i društvene tiranije u patrijarhalnom društvu. Tim je radovima stekla
status začetnice feminističke esejistike. U ogledima donosi činjenično
zasnovane uvide o zapostavljenosti žena i njihovoj onemogućenosti u
umjetničko-stvaralačkim procesima. S druge strane, insistira da je
"ženska", kao i "muška" umjetnost zapravo androgina, pa je
sloboda izražaja ženskoga iskustva i percepcije svijeta marginalna, pravi
umjetnik nadrasta spol. Raščlanila je i ilustrirala historijsku datost
"ženske sudbine" koja je mnoge potencijalne kreativne osobnosti
osudila na skučenu i samo djelomice ostvarenu egzistenciju.
Njen
kasniji rad uključuje konvencionalniji roman "Godine" (1937), te
posljednje veliko ostvarenje, roman "Među činovima" (1941). godine.
Snažnu eksperimentalnu prozu u kojoj su sažete njene glavne teme i postupci:
rekreacija svijeta kroz visoko metaforizirani jezik; seksualna ambivalencija i,
najvažnije - meditacija o protoku vremena i života, utjelovljena u
fikcionaliziranom i estetiziranom prikazu skoro cijele engleske historije.
Mučena
napadima depresije, pojačanim izbijanjem drugog svjetskoga rata, ona je 28.
marta 1941. godine počinila samoubistvo utapanjem u rijeci Ouse, kraj imanja u
Rodmellu u Sussexu.
MISLI
-
Žena mora imati novac, i vlastitu sobu, ako želi da piše fikciju.
-
Jedino je važno da pišete ono što želite da pišete, a hoće li to vredIti
vjekovima, ili samo satima, to niko ne može da kaže.
-
Što si stariji, to ti je draža nepristojnost.
-
Nikada se ne pretvaraj da stvari koje nemaš nije vrijedno imati.
-
Oni mogu, zato što misle da mogu.
-
Istorija muškog opiranja emancipaciji žena zanimljivija je, možda, od priče o
samoj emancipaciji.
-
Ako ne pričaš istinu o sebi, ne možeš je pričati ni o drugim ljudima.
-
Namjeravala sam da pišem o smrti, ali je, kao i obično, odnekud banuo život.
-
Tokom velikog dijela historije „Anonimni autor“ je bila žena.
- Ne
možete pronaći mir ukoliko izbjegavate život.
-
Svjetlo ovdje zahtjeva sjenku ondje.
-
Kao žena, ja nemam zemlju. Kao žena, moja zemlja je cijeli svijet.
-
Tokom svih ovih vjekova, žene su služile kao ogledalo koje posjeduje magičnu i
privlačnu moć da reflektuje dva puta uvećanu figuru muškarca.
-
Imam duboko skrivenu i neartikulisanu želju za nečim većim od svakodnevnog
života.
-
Zaključajte svoje biblioteke ako želite, ali ne postoje ni jedna vrata, ni
jedna brava, ni jedna hereza kojom možete zarobiti slobodu u mom umu.
-
Nema potrebe da žurite. Nema potrebe da blistate. Nema potrebe da budete bilo
ko osim sebe.
-
Jedan od znakova prolaska mladosti je rađanje osjećaja zajedništva sa drugim
ljudskim bićima dok zauzimamo svoje mjesto među njima.
- Tamo gdje je um najveći, Srce, osjećaji, dobročinstvo, tolerancija, srdačnost i ostalo jedva imaju prostora za disanje.
- Tamo gdje je um najveći, Srce, osjećaji, dobročinstvo, tolerancija, srdačnost i ostalo jedva imaju prostora za disanje.
-
Svako je u sebi zatvorio svoju prošlost poput listova knjige koji su poznati samo srcu, a njegovi prijatelji mogu pročitati samo naslov.