BLOG ZA TEBE

Sanjarenja usamljenog šetača


Sreća je trajno stanje koje kao da nije stvoreno za čovjeka na ovom svijetu. Sve je na zemlji u stalnom pokretu i ništa ne može da dobije trajan oblik. Sve se oko nas mijenja. A i mi sami se mijenjamo i niko ne može garantovati da ćemo već sutra voljeti ono što volimo danas. Stoga su svi naši planovi o sreći u ovom životu puke varke. Uživajmo, zato, u duhovnom zadovoljstvu kada ono naiđe i čuvajmo se da ga vlastitom greškom ne odagnamo, ali ne pravimo planove da ga zauvijek zadržimo, jer su takvi planovi čista ludost.

Malo sam sretnih ljudi vidio, možda nijednog, ali sam često viđao zadovoljna srca i od svih stvari koje su privlačile moju pažnju ta me je ispunjavala najvećom radošću. Vjerujem da je to prirodna posljedica koju utisci imaju na moja unutrašnja stanja. Sreća nema vanjskog znaka, da bismo je upoznali, trebalo bi da je čitamo u srcu sretnog čovjeka. Za razliku od sreće, zadovoljstvo se čita u očima, u držanju, u glasu, u hodu, i kao da se prenosi na posmatrača. Ima li ičeg ljepšeg od prizora koji nam se ukazuje kada se čitav jedan narod u nekom prazniku raduje, a srca se nadimaju od zadovoljstva koje brzo ali snažno prolazi kroz oblake života?

Žan Žak Ruso