Pojam "torba" izvorno se odnosio na vrećice za novac koju su
uglavnom zakačenu za pojas nosili muškarci. Te vrećice su obično pravljene od
mekane kože ili od kakvog jačeg platna i pri vrhu su se vezivale vrpcom. Nosile
su se u vrijeme kad muška populacija još uvijek nije imala džepove na
pantolonama.
Moderna torba ili tašna nastaje u Engleskoj u doba Industrijske Revolucije,
u vrijeme kada je pojačano putovanje željeznicom. 1841 godine poslastičarski
industrijalac i biznismen Samuel Parkinson iz Doncaster-a prvi je naručio
izradu seta prtljage za putovanje koja je podrazumijevala izradu torba od
tvrdog materijala i nekoliko kovčega za garderobu i stvari koje je nosio sa
sobom. Pošto je primjetio da torba, koju njegova supruga nosi pri takvim
putovanjima, nije odgovarajuće veličine za njene potrepštine, a uz to je i
pravljena od vrlog tankog materijala, specijalno je naručio set ručnih torbi
raznih veličina za nju. Uslov je bio da se njene torbe prave od iste čvrste
kože kao njegovi putni kovčezi.
Tako je H.J.Cave & Sinovi, Londonska kompanija osnovana 1839, ušla u
istoriju kao prva kompanija koja je dizajnirala modernu žensku torbu. Neke od
poznatijih H.J.Cave mušterija bili su i Ruth Vincent engleska operna pjevačica
i glumica, Thomas Edward Lawrence, arheolog i oficir Britanske Vojske svijetu
poznat kao Lawrence od Arabije i Sir Winston Churchill Britanski premijer.
H.J.Cave je 1857 inspirisao čuvenog dizajnera torbi Louisa Vuitton-a, a bio je
i uzor mladom Guccio Gucci-u 1910 godine. Iako su zvanično prestali da
reklamiraju i proizvode isključivo ženske torbe još 1865 godine, H.J.Cave &
Sinovi nastavili su izrađivati torbe po narudžbi za kraljevsku porodicu,
raznorazne poznate ličnosti ili u ime obilježavanja specijalnih prigoda, kakav
je bilo Kraljičin Dijamantski Jubile 2012 godine.
Interesantno je da su se drugi slavni kreatori proslavili dizajnirajući
prvo muške a tek potom ženske torbe, kao što je slučaj sa dizajnerskom kućom
Miuccia Prada i Bottega Veneta. Proizvodnja velikih muških torbi i druge kožne
galanterije namijenjene muškoj populaciji danas je industrija koja godišnje
donosi zaradu od 4 milijarde dolara.
Klasična Chanel torba na preklop je najpoznatija torba na svijetu. Poznata pod imenom Chanel 2.55 (po datumu kada je nastala, februar 1955 godine) je torbica kojoj, zbog neviđenog interesovanja i potražnje, svake godine cijena raste za 15%. Trenutno, model Chanel 2.55 srednje veličine, iznosi nevjerovatnih 4,900$.
Klasična Chanel torba na preklop je najpoznatija torba na svijetu. Poznata pod imenom Chanel 2.55 (po datumu kada je nastala, februar 1955 godine) je torbica kojoj, zbog neviđenog interesovanja i potražnje, svake godine cijena raste za 15%. Trenutno, model Chanel 2.55 srednje veličine, iznosi nevjerovatnih 4,900$.
Ako ste mislili da je to basnoslovna suma novca za običnu torbu, šta reći
za cijenu torbi dizajnerske kuće Hermes Birkin koje slove kao najskuplje na
svijetu i čija se cijena kreće u rasponu od 10.000$ do 120.000$ ? Njihove torbe
se izrađuju od različitih materijala od kojih su neki teleća koža, krokodil, pa
čak i torba pravljena od noja.
Prva najskuplja torba ikada napravljena kreirana je 2008 godine od strane
japanskog dizajnera za modnu kuću Hermes Birkin. To je torba napravljena od
platine sa preko 2.000 dijamanata i cijenom od preko 2 miliona $.
2010 godine Guinness je nagradio lebanonsku draguljarsku kuću Mouawad za
kreaciju najdragocijenije torbice na svijetu. Nazvana je 1001 Noć Dijamanata i
iznosi 3.8 miliona $
Kažu da su torbe modne kuće Louis Vuitton, torbe koje se najviše falsifikuju na
svijetu, a priča se i to da se sve njihove neprodate torbe na kraju godine
spaljuju i uništavaju da ne bi došlo do masovnih rasprodaja i time sačuvao
ekskluzivitet na tržištu. Te informacije nisu nikada zvanično potvrđene niti
opovrgnute.
Istraživanje obavljeno 2007 godine tvrdi da su ustvari muškarci ti koji se
odlučuju za torbu bazirano po tome ko je dizajnirao, više nego žene. Isto
istraživanje tvrdi da žene u prosjeku posjeduju 6 tašni u isto vrijeme. Da je
prosječna težina tašne koju svakodnevno nosimo sa sobom 3.3 kg i to
da je 22% žena spremno radije potrošiti novac na dizajnersku tašnu naspram samo
9% koje bi se odlučile za dizajnerske cipele .
Magično carstvo ženske torbe je "crna svemirska rupa" za pripadnike jačeg spola. Još nisam srela niti jednog koji se, bar jednom, nije zapitao šta je to što mi neumorno prtimo sa sobom gdje god krenemo. Zbog toga sam i pronašla podatke o tome šta se, sem ključeva, novčanika i telefona, još može pronaći u ženinoj "najboljoj prijateljici".
Magično carstvo ženske torbe je "crna svemirska rupa" za pripadnike jačeg spola. Još nisam srela niti jednog koji se, bar jednom, nije zapitao šta je to što mi neumorno prtimo sa sobom gdje god krenemo. Zbog toga sam i pronašla podatke o tome šta se, sem ključeva, novčanika i telefona, još može pronaći u ženinoj "najboljoj prijateljici".
Sredstvo za dezinfekciju ruku
Igla, konac i rezervni dugmići
Baterijska lampa
Gumice i šnale za kosu
Aspirini i putno pakovanje tableta
protiv bolova
Papir i olovka, neplaćeni računi
Šibice ili upaljač
Ogledalce i šminka
Rezervni ulošci i tamponi
Pepermint bombone ili žvake
Čokoladica ili neka vrsta grickalice
Osvježavajuće maramice
Mala tuba kreme za ruke i paket
hanzaplasta
Papirne maramice i mini dezodorans
Slušalice
Lista bi mogla biti dugačka bar još
dvije stranice ako se radi o majkama sa malom djecom, ali se nadam da sam im
bacila bar malo svijetlosti u taj zagonetni svijet koji zovemo Njeno
Veličanstvo "Ženska Torba".
Farah Krvavac